Vlastně…

Vlastně jsem se mu chtěla vyhnout. Šinul se přede mnou mrazivým ránem.  Shrbená ramena  v ošuntělém, kdysi snad hnědém kabátě, na staré hlavě křivě posazenou beraničku. V levé ruce nesl dámskou kabelu z indické kůže.

Míjely ho hloučky lidí spěchajících do nedalekého business centra.

Zelenou dávno spolklo únorové šero. Naskočila červená, podobná té, jakou se na tašce usmíval bůh se sloní hlavou, Ganéša. Znám tyhle tašky, na počátku devadesátých let jimi Pákistánci a Indové zaplavili po orientálních novinkách hladovící český trh. Máma taky jednu měla, i když namísto Ganéši se na ní svíjela v podivně strnulém tanci desetiruká bohyně, jejíž jméno jsem zapomněla. Nosila ji celé roky, v rozích změklá kůže se krabatila a obrázek ztratil svou vlezlou razanci. Byla bych ji vyhodila, ale vždycky nějak unikla.

To ti to neni trapný, chodit s dámskou kabelou? Zeptala jsem se o mnoho let později táty, když jsem ho s tou taškou potkala ve městě. Vrhl na mne hořký pohled vdovce a neřekl nic. Trapně pak bylo naopak mně.

Tyvole, pomalejc by to nešlo? Řidič Superbu vyroloval okýnko a vztekle stiskl klakson.

Starý muž se ani neohlédl. Došla jsem ho a srovnala s ním krok.

A  – klaksony, neklaksony – těch zbývajících pět bílých pruhů přešla ještě o fous pomaleji než on.

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek

komentáře 2

  1. Děkuji!

  • Nejčastěji čtené

  • Nové MIMO

  • Vložte prosím svou e-mailovou adresu pro zasílání nových příspěvků.

    Přidejte 57 dalších sledujících

  • Návštěvy

    • 44,275 čtenářů
  • Rubriky

  • Prošlo MIMO

Oldwomen's Blog

žití ve stepní krajině

EDUBYART

o vzdělání uměním

delibety

Made by love

AdDragoNoviny

aneb Krátké Urgentní Radosti Vašeho Administrátora!

Bohyně Jin to nikdy nevzdává

Přešlapy a držkopády, co mě nezabily, posílily a taky občas pobavily

Žít je umění

Jiný život v Jiném světě

Ženy a muži nielen v biznise

Práca a kariéra, peniaze, ľudia a vzťahy, zábava, koniček, rodičovstvo, nakupovanie, cestovanie, jedlo, štýl, zdravie

HR Barbar

A jak řídíš lidi ty?

Jolana88's Weblog

a já si plácám...

Fox on the Rocks

"When you look directly at an insane man all you see is a reflection of your own knowledge that he´s insane which is not to see him at all." - Robert M. Pirsig

SLOVOSLED

ondřej fér | centrální úložiště

Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

hustekrutoprisne

bruneta šla do sveta

