Zeleným inkoustem aneb Konec starých časů

Vždy jen jedna smrt ve vsi. A psi štěkají tím směrem…

Tak nějak jsem to kdysi četla v tý sbírce, co nenávratně zmizela v propadlišti mého Starého Života.

Aby bylo jasno, nelituju ničeho. Měla jsem na výběr: opustit všechno, a zachránit holý život – anebo zůstat pěkně obestavěná desítkami nahnilých relikvií a památek… a jednoho dne se prostě neprobudit. I život s agresorem dává na výběr, byť se to někdy nezdá.

A člověk, který utíká, si s sebou málokdy bere právě knihy.

V tomhle jsem byla vzácně normální. Všechny ty poklady z mé knihovny zůstaly TAM.

Občas se něco z toho objeví… v databázi sledovaných antikvářů, náhodně, po cestě odněkud někam. A já neodolám, zabookuju a jedu. Druhou verzi Holubova Interferonu jsem paradoxně získala jen pár ulic od místa, kde zůstala ta původní, vyzdobená mými vpisky, podtrhaná nejdříve zeleným inkoustem, pak modrou propiskou, a nakonec černou gelovou fixou. Vždy jen jedna smrt ve vsi… milý básníku.

Sedm let jsem tam nebyla. Když mě vyplivlo metro na Kobyliském náměstí do sluncem zalitého pátečního odpoledne, byl to zvláštní pocit. Jako když se člověk vrátí z CIZINY.

Hele, Amarula bar je pořád ještě tady, a bývalé kino Orient, kde jsme mívali sklad zboží, nenávratně chátrá… prodejna cyklistických potřeb, cukrárna… Cestou zpátky jsem si v tramvaji naproti původnímu očekávání nečetla. Dívala jsem se z okna na míjející kulisy toho, co jsem kdysi žila… Blue Point, divadlo Pod Palmovkou. Odbočka směr Holešovice. Ty ulice se ani moc nezměnily. Jen já jsem jiná; díkybohu jsem to všechno přežila.

Ze Štrosmajeráku pěšky až domů. Jen rackové na nábřežních pylonech jsou noví – tohle tady nebývalo.

Sním, tak tedy sním… myslela jsem si, ale jinak, než kdysi.

Na nebi se křižovaly dráhy mezinárodních letů, a já už nemusela toužit uniknout nikam. Už žádné jino-taje, zamávám rukama, a poletím… nevěříš?  Ale o to nešlo, asi.

Předchozí příspěvek
Následující příspěvek
Komentáře nejsou povoleny.
  • Nejčastěji čtené

  • Nové MIMO

  • Vložte prosím svou e-mailovou adresu pro zasílání nových příspěvků.

    Přidejte 57 dalších sledujících

  • Návštěvy

    • 44,275 čtenářů
  • Rubriky

  • Prošlo MIMO

Oldwomen's Blog

žití ve stepní krajině

EDUBYART

o vzdělání uměním

delibety

Made by love

AdDragoNoviny

aneb Krátké Urgentní Radosti Vašeho Administrátora!

Bohyně Jin to nikdy nevzdává

Přešlapy a držkopády, co mě nezabily, posílily a taky občas pobavily

Žít je umění

Jiný život v Jiném světě

Ženy a muži nielen v biznise

Práca a kariéra, peniaze, ľudia a vzťahy, zábava, koniček, rodičovstvo, nakupovanie, cestovanie, jedlo, štýl, zdravie

HR Barbar

A jak řídíš lidi ty?

Jolana88's Weblog

a já si plácám...

Fox on the Rocks

"When you look directly at an insane man all you see is a reflection of your own knowledge that he´s insane which is not to see him at all." - Robert M. Pirsig

SLOVOSLED

ondřej fér | centrální úložiště

Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

hustekrutoprisne

bruneta šla do sveta

