O kabelce, mandarinkách a kočičím spánku

reálná velikostTenhle příspěvek se měl původně jmenovat Taška a já. Alespoň v době, kdy jsem ho tokijské domovnici slibovala, se téma „taška“ jevilo relativně jednoduše a nevinně.

Tedy – ne, že by se toho dělo tolik. V podstatě jde jen o tu větu, kterou jsem před pár měsíci několikrát z různých stran slyšela… a naivně jí uposlechla. Špatně spíš? Pořiď si kočičku! Kočky zahánějí noční můry. Mají nadpřirozenou schopnost vidět duchy… no, nekupte to, když má kočka takové promo a vy ji navíc hlavně naprosto nezřízeně moc chcete. A pořídili byste si ji, i kdyby vás přátelé stokrát varovali – Špatně spíš? Cokoliv, jen ne kočku!

Spím čím dál hůř, a kam se hrabou všechny noční můry, a že jsem jich za svůj život měla nepočítaně, na Yasmínu, která v půl druhé ráno pod postelí, přímo pod mou hlavou, odstartuje rotující míček se zabudovanou rolničkou. Je mi docela jedno, setrvává-li ve sprchovém koutě s pohledem nepřítomně upřeným do prázdna proto, že tam vidí ducha, anebo prostě inhaluje výpary táhnoucí ze sifonu (bydlíme v přízemí). Jen kdyby v noci nedělala takový virvál!špatně spíš? pořiď si kočičku....

Zpočátku jsem se několik nocí vztekle převalovala a doufala, že ji to přejde, posléze však nad trpělivým, laskavým a všechápajícím kočkomilem zvítězil… živočich s kritickým spánkovým deficitem… a kočka letěla za dveře. Chvíli nadávala, ale rychle si zvykla. Nakonec, v kuchyni má všechno, co si jen může přát (kromě míčku s rolničkou, který jsem zlovolně zavřela do šuplete a hned tak ho nevytáhnu).

V poslední době trávila noc v kuchyni prakticky každý druhý den… a já ji ráno nacházela většinou spát na lednici – sedím vysoko, vidím daleko… říkal její spánkem ještě zastřený pohled, pak se protáhla, seskočila na linku, cestou srazila pár lžiček z odkapávače a zamířila zkontrolovat stav misek.

Takhle to probíhalo týdny.  Až tuhle ráno… Yasmína na lednici nebyla. Nebyla ani v koupelně, napasovaná do umyvadla. Teprve když jsem se v počínající panice hnala z koupelny, ozvalo se známé „vrauuu“… hádejte odkud…

Aby bylo jasno, nikdy jsem nenosila titěrné kabelky. (Jednak si s nimi při svém vzrůstu připadám jako mastodont s dětskou hračkou, a mimo to jsou tak nepraktické…!) Několik jich sice vlastním, ale nedokážu vlastně ani pořádně říct, proč jsem si je pořizovala. Některé jsou aspoň „na parádu“ (v Národním divadle báglem 50×50 cm neoslníte), většina jen pro zlost. Vejdou-li se dovnitř cigarety, není si kam složit mobil. Když se vejde mobil, není místo na klíče.  A to vůbec nemluvím o nezbytnostech, jako jsou: taštička s tužkama, šitím, balzámem na rty a manikúrou. Deník. Balíček papírových kapesníků. Něco na čtení. Kabel k mp3. A tak dál a tak podobně…

Prostě – pokud to jenom trochu lze, chodím po světě s koženou, notně už odranou taškou (kůže ovšem stárne malebně, na rozdíl od polyuretanu, který až na čestné výjimky vypadá odpudivě v každém stádiu použití) s jedním popruhem přes rameno a téměř nafukovacím úložným prostorem.

Jen pro ilustraci – tehdy jsem do ní nasunula dvou a půl kilovou bedýnku mandarinek. A to už jsem byla na cestě z knihovny, a je celkem jasné, že (ani já ne, fakt!) jsem se v příštích dnech nechystala konzumovat výhradně mandarinky.

Celý proces povětšinou probíhá tak, že když přitáhnu podobně rozsáhlý nákup, vybaluju ho někde v kuchyni (která je z poloviny i předsíní)… a občas tam tu tašku prostě někde odloženou zapomenu.

Dovlekla jsem se tehdy domů, mandarinky zaparkovala na botníku, vysypala knížky, vylovila cigarety a deník… a milou tašku zanechala u dveří. Když se pak Yasmínka rozhodla, že dost bylo spánku – a já měla přesně opačný názor, namísto pozorovatelny na lednici zvolila tentokrát prostorné útroby paniččiny kabely vonící ještě trochu mandarinkami a knihovnou.

Možná jsem se měla zlobit, ale já se musela smát, jak tak vykráčela z útrob té tašky, ne nepodobná parodii na Afrodíté zrozenou z mořské pěny. Evidentně se dobře vyspala. Z čehož plyne, že já taky.

A to by se nám s pidi kabelkou stát nemohlo.

Předchozí příspěvek

komentářů 14

  1. 🙂

  2. Mandarinkové lože, to bych si dal také líbit…

  3. Nemůžu si na ni stěžovat, dost se jedna druhé podobáme a věřím, že i já ji umím pořádně naštvat 🙂 Navíc, pejska bych mít nemohla – bývám často delší dobu mimo domov a neměl by ho kdo vyvenčit. Kočka je prostě ideál. I pro to, jak příšerná často bývá. Celá panička.

  4. Luxusní logika. Pořídím si další kočku. Dík za inspiraci. 🙂

  5. Máme tři kočky – potřebuju tedy víc kabelek. Logické. Připomenu to manželovi. Dík.

  6. Isia

     /  23.12.2012

    Pekná mici…určite stojí za to sa s ňou občas ponervačiť. Ber to z tej lepšej stránky…taký havo by ti celú koženú kabelku rozhrýzol…

  7. Kočku miluju. I když mívám tak třikrát denně chvilky,kdy bych ji nejradši zabila nebo aspoň vyslala do jiné galaxie. Ale neumím si představit, že bych se vzbudila… a žádný rolničky pod postelí… žádný drásání nábytku. NE. 🙂 A ta kabelka je moje druhé já. Halt, kočka ví, co je dobré.

  8. Ta kočka je moc pěkná! A pořádná kabelka musí být!

  9. 🙂 Moje první reakce tedy obsahovala mnohem víc úlevných, znělých „R“ 🙂

  10. Šikulka jedna estetická!

  11. Jo jo… a aby toho nebylo málo, v noci na dnešek vystěhovala půlku oblečení ze skříně. Asi mi chtěla naznačit, že bych měla obměnit šatník. No, od ní to sedí, když má jen jeden kožich. 🙂

  12. Kočky milují naše tašky!!! A chápu tě – do té mé se musí vejít kromě stovky věcí půlka chleba, svetr, teplé ponožky a případně i brambory… A taky ta kočka…

  13. To rozhodně ne. Dnes ráno mi naservírovala nový námět na článek. Odškrtám sprostá slova a sepíšu 🙂

  14. no kazdopadne se ale s kockou nenudis 🙂

  • Nejčastěji čtené

  • Nové MIMO

  • Vložte prosím svou e-mailovou adresu pro zasílání nových příspěvků.

    Přidejte 58 dalších sledujících

  • Návštěvy

    • 44,632 čtenářů
  • Rubriky

  • Prošlo MIMO

Oldwomen's Blog

žití ve stepní krajině

EDUBYART

o vzdělání uměním

delibety

Made by love

AdDragoNoviny

aneb Krátké Urgentní Radosti Vašeho Administrátora!

Bohyně Jin to nikdy nevzdává

Přešlapy a držkopády, co mě nezabily, posílily a taky občas pobavily

Žít je umění

Jiný život v Jiném světě

Ženy a muži nielen v biznise

Práca a kariéra, peniaze, ľudia a vzťahy, zábava, koniček, rodičovstvo, nakupovanie, cestovanie, jedlo, štýl, zdravie

HR Barbar

A jak řídíš lidi ty?

Jolana88's Weblog

a já si plácám...

Fox on the Rocks

"When you look directly at an insane man all you see is a reflection of your own knowledge that he´s insane which is not to see him at all." - Robert M. Pirsig

SLOVOSLED

ondřej fér | centrální úložiště

Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

hustekrutoprisne

bruneta šla do sveta

