O kočce v kredenci, Einsteinovi a ráně deštníkem

linka nebo kredencAž bude příště pršet, asi si deštník ponesu z domova tajně jako kontraband. Počítám totiž, že z něj Yasmína po svém nedávném zážitku bude mít dost dlouho tiky. Za všechno může čočka – prý je zdravá a podporuje imunitní systém, trávení a tajná zpráva č. VFRčř678.90 dokonce tvrdí, že Einstein byl geniální a kreativní právě díky konzumaci této luštěniny. Kdo by nechtěl být chytrý jako Einstein – a netrápit se počítáním vzorců a snahou chápat nepochopitelné teorie. Čočku je ovšem nutno uvařit, přičemž vaření je v mimoní domácnosti slovo jen o úroveň méně sprosté nežli slovo „vzorec“. I Mimo.ň ovšem matně tuší, že proces vaření se odehrává v kastrolech a dokonce i jeden kastrol vlastní! Už od září, kdy byl použit naposledy, byl uskladněn tam, kde se kastroly kupodivu většinou vyskytují – ve spodní skříňce kuchyňské linky. Ano, mami, už je to venku, tvá nezdárná dcera kredenc prostě nemá

(O mravencích v kredenci zpíval v dávnověku Ivan Mládek písničku. Spoustu let jsme se s mámou přely o to, zda ten žlutý kus nábytku v naší kuchyni je kredenc nebo linka. Mému dospívajícímu uchu zněla kredenc staromódně a těžkopádně. Ona zas byla toho názoru, že linka je dobrá ještě tak do paneláku, kde se ovšem nedá žít. Faktem zůstává, že Mravenci v lince zněli divně a moje soukromá modifikace Mravenci na lince/žerou štrůdl mamince
se z neznámých důvodů neujala.)

Volný prostor, který po kastrolu zůstal, se samozřejmě zalíbil kočce. Rozvážně nakráčela dovnitř a jala se očichávat nová území. Nechala jsem skříňku otevřenou a vrátila se k rozdělané práci v počítači. Mám už vyzkoušené, že jakmile ukojí svou zvědavost, přestane se tam s nekonečným mňoukáním dobývat spíš, než kdybych před ní dvířka důsledně zavírala.

Po půlhodince práce jsem cestou z koupelny roztržitě přibouchla osudná dvířka a pokračovala v plnění pracovních povinností. Bylo mi sice divné to dlouhé, nezvykle dlouhé ticho, připisovala jsem jej však tomu, že kočka nejspíš spánkem nabírá síly na další roletovo-smetákovou válku. Ta probíhá většinou takto:

Yasmíno, nedrbej ty rolety!

Yasmína (s hřbetem na roletě, tanec tělo-na-tělo): Mňáu

Nech toho!

Mň-wráu!

Nech toho!

Mňawr-wráááu!

Drž hubu!

….

(Uznejte – vůči kočce je „huba“ stále ještě zdvořilý výraz… především pak ve srovnání s těmi, které následují…)  Situace většinou vygraduje tím, že mňoukací sekvence se prodlužuje a obohacuje o další tóniny, zatímco moje slovní reakce se naopak zkracují, a přibližně v desátém kole mi dojdou nadávky a trpělivost. Následuje fyzická inzultace v sestavě drápy-smeták (alternace drápy-mop).

V poledne mi došlo, že už je ticho fakt hodně dlouho. Na volání nereagovala. V tašce mi nespala. Nebyla ani v koupelně pod záchodovou mísou. V předsíni pod botníkem. Vkleče na studené dlažbě jsem si vzpomněla na kastrol. Čočka v něm už pomalu začínala klíčit a ze spodní skříňky se ozýval divný zvuk. Takové zvláštní mručení, přecházející v bublání.

Následný moment konečně rozsoudil dlouholetý spor: vyšlo najevo, že v kuchyni nemám ani kredenc, ba ani linku, ale parodii na křížence. Svrchní slupku z překližky halabala přilepenou ke zdi. Chybička se vloudila a mezi zdí a slupkou vznikla mezera široká přesně tolik, aby se v ní dokázala zaseknout zvědavá dvoukilová kočka. Tam jí to šlo dobře, zpět už to bylo horší. Čím víc se mlela, tím těsněji ji to svíralo.

Ruka se mi do mezery nevešla, smetákem nebylo možné v prostoru manipulovat, dlouhá kozačková lžíce byla zase krátká… nakonec jsem ji vysvobodila deštníkem. Uznávám, je to trochu brutální, ale rozhodně rychlejší, než shánět domácího a nechat rozebrat půl kuchyně.

Čočku jsem nakonec nevařila. Asi ji necháme vyrůst. Objevují se první náznaky líbezné zeleně. Dneska jdu koupit květináč a zeminu. A nejspíš se stavím i v antikvariátu na rohu. Ve výloze jsem zahlídla  životopis velkého matematika.

Předchozí příspěvek

komentáře 4

  1. No, to zní děsivě. Naštěstí mám tenhle opaskovo-kravatový věšák dodělaný dodatečně, tudíž by ho nejspíš i Yasmína svou muší vahou vytrhla z poutek… ale radši nemyslet. Úplně mi stačilo, když se den poté, co jsem ji přinesla, zamotala do kabelů za lednicí….

  2. vonrammstein

     /  9.2.2013

    To jste na tom dobře. Mně se kocour oběsil na vnitřní straně dvířek šatní skříňky, kde je takovej ten drátěnej věšák na ručníky či na kravaty nebo na co vlastně. Nechápu, jak tím zvládl propadnout a zůstat tam viset za hlavu, ale zvládl to. Kočky jsou kolosálně blbý.

  3. Přiznám se, že mě překvapilo, jak jindy „držkatá“ a hlučná kočka tiše trpěla skoro tři hodiny lapená ve tmě… Nedovedu si to vysvětlit ničím jiným, než totální panikou. Věc měla dohru – když jsem ji konečně vytáhla ven, skácela se na bok na podlahu. To jsem byla v panice zase já, protože jsem se vyděsila, že jsem jí způsobila nějaké fatální zranění. Už jsem se viděla, jak to celé popisuju veterináři. Načež ona vstala, otřepala se jak mokrý pes, odkráčela uraženě středem a do večera byla ZTICHA. 🙂

  4. to je výborná story… kočky se nám takhle nechaly – každá zvlášť – zavřít do úložného prostoru pod sedačkou. Zajímavé je, že každá to pojala jinak, Shazi začala vyřvávat z plných plic, když zjistila, že nemůže ven. Mourek jen tak pomňoukával a Suri byla zticha a snažila se podhrabat…

  • Nejčastěji čtené

  • Nové MIMO

  • Vložte prosím svou e-mailovou adresu pro zasílání nových příspěvků.

    Přidejte 57 dalších sledujících

  • Návštěvy

    • 44,275 čtenářů
  • Rubriky

  • Prošlo MIMO

Oldwomen's Blog

žití ve stepní krajině

EDUBYART

o vzdělání uměním

delibety

Made by love

AdDragoNoviny

aneb Krátké Urgentní Radosti Vašeho Administrátora!

Bohyně Jin to nikdy nevzdává

Přešlapy a držkopády, co mě nezabily, posílily a taky občas pobavily

Žít je umění

Jiný život v Jiném světě

Ženy a muži nielen v biznise

Práca a kariéra, peniaze, ľudia a vzťahy, zábava, koniček, rodičovstvo, nakupovanie, cestovanie, jedlo, štýl, zdravie

HR Barbar

A jak řídíš lidi ty?

Jolana88's Weblog

a já si plácám...

Fox on the Rocks

"When you look directly at an insane man all you see is a reflection of your own knowledge that he´s insane which is not to see him at all." - Robert M. Pirsig

SLOVOSLED

ondřej fér | centrální úložiště

Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

hustekrutoprisne

bruneta šla do sveta

