O knoflících ke kabátu a čtení myšlenek

566639_4757094856772_1248692815_oPod štětcem tmy se otvírají cesty – celý den svítilo slunce a já čekala na stmívání a pomalu, pomaloučku se vypravovala do lékárny. Na nákupy. Pro pytel kočkolitu. Jako bych tušila, že teprve v onu hodinu mezi tmou číslo 87.Aq a prastarým odstínem, jenž pravidelně čpívá předvčerejším vínem (a proto raději ani žádný kód nemá a mít nebude) je ve vzduchu ta pravá inspirace. A to se potom dějou věci…!

Inspirace, díky níž i cynický tramvaják nakrátko porozumí řeči zvířat, popeláři se popadnou za ruce a radostně tančí za vozem, z nějž do rytmu jejich kroků vlají fáborky prázdných obalů od eidamu a másla (a kakaových sušenek)… a v obchodě, kam jste zašli překvapivě nakoupit, poznají beze slova, co potřebujete.

Přesněji řečeno nepotřebujete.

A taky to přiměřeně situaci dají na srozuměnou.

Dobře mi tak – co mě to jenom napadlo, chtít z ničehož nic koupit knoflíky ke kabátu? Nové knoflíky ke starému kabátu, aby byl zase jako nový. Osud mi zlomyslně nastrčil do cesty obchod zvaný MÓDNÍ TEXTIL.

Hned ve dveřích jsem se provinila tím, že jsem dámy u pultu s plavkami a spodním prádlem vyrušila trapně hlasitým přáním dobrého dne. Vzhledem k tomu, že se jedná o zasloužilé profesionálky, nenechaly se ovšem vyvést z míry na dlouho a jen dobře cvičené oko nakupujícího otravovače rozpoznalo jemné zakolísání mladší z dvojice. Netrvalo ani dvě vteřiny a obě i nadále za vědoucného mlčení malebnou parabolou podpíraly vchod vedoucí patrně do zázemí krámu (pardon, věštírny!), přičemž lépe živená kolegyně zvládla velmi dekorativně bokem pojmout i roh pultu.

V části věnované galanterii, kam jsem měla osudově namířeno, operovala třetí kolegyně, toho času nesmírně zaměstnaná interakcí s dámou, která se dostavila přede mnou. Těžko říci, zda v tomto případě věštecké techniky selhaly, anebo šlo o nadprůměrně zdatnou otravovačku, věštkyně však zjevně prožívala prudký vnitřní boj. Tak já vám to dám na fakturu, nebo nevím. Jak to chcete? Zaklínala se a snaživě krabatila čelo natřené do oranžova zbarveným make-upem. Dáma chtěla především zakoupit prostěradlo. Oranžový make-up začal z přilehlých regálů tahat povlečení. Na dvojpostel, na jeden a půl postele… jak to chcete? Drama bylo natolik intenzivní, že jsem na malou chvíli přestala řešit, zda podstoupím ještě jednou mírně ponižující proceduru s hlasitým pozdravem anebo půjdu přímo k věci.

Touha po nových knoflících zvítězila a já se naklonila nad prosklený pult, pod nímž se skvěly krabičky s nejrůznějšími druhy knoflíků.

Zrovna ve chvíli, kdy jsem se tváří v tvář oranžovému make-upu nadechovala k žádosti o ukázku jedné knoflíkové sady, mi přímo pod nos, rovnou na sklo, pod nímž se lákavě třpytila a leskla kýžená kořist, přistála halda různobarevných souprav povlečení. S potiskem i bez potisku, brokát, bavlna a taky jedno oslnivě sněhobílé.

Pochopila jsem, že oranžový make-up ví o mých potřebách mnohem více než já sama. Knoflíky ke kabátu? Nové knoflíky ke starému kabátu, aby… no, však víte…? Ale ne!

Žádné nepotřebuji. Plna vděku jsem opustila prostory této osvícené prodejny. Mrzí mě jediná věc – že jsem si nepočkala, zda i dáma s prostěradly pochopila, že ve skutečnosti potřebuje koupit povlečení.

Zato však vím, že tančit cestou za vozem se dá i s kočkolitem.

Komentáře nejsou povoleny.
  • Nejčastěji čtené

  • Nové MIMO

  • Vložte prosím svou e-mailovou adresu pro zasílání nových příspěvků.

    Přidejte 58 dalších sledujících

  • Návštěvy

    • 44,632 čtenářů
  • Rubriky

  • Prošlo MIMO

Oldwomen's Blog

žití ve stepní krajině

EDUBYART

o vzdělání uměním

delibety

Made by love

AdDragoNoviny

aneb Krátké Urgentní Radosti Vašeho Administrátora!

Bohyně Jin to nikdy nevzdává

Přešlapy a držkopády, co mě nezabily, posílily a taky občas pobavily

Žít je umění

Jiný život v Jiném světě

Ženy a muži nielen v biznise

Práca a kariéra, peniaze, ľudia a vzťahy, zábava, koniček, rodičovstvo, nakupovanie, cestovanie, jedlo, štýl, zdravie

HR Barbar

A jak řídíš lidi ty?

Jolana88's Weblog

a já si plácám...

Fox on the Rocks

"When you look directly at an insane man all you see is a reflection of your own knowledge that he´s insane which is not to see him at all." - Robert M. Pirsig

SLOVOSLED

ondřej fér | centrální úložiště

Bohuslav Brouk

Zde trapno existovat

hustekrutoprisne

bruneta šla do sveta

